Frågor & svar
Här kan du läsa om saker som kan vara bra att veta inför, under och efter din vistelse hos oss på Två Systrar B&B.
Frågor före vistelsen
Undrar du något inför din vistelse hos oss? Här försöker vi att besvara de vanligaste frågorna kring bokning och information innan ankomst.
Kan jag avboka?
Du kan hantera din bokning här.
Är djur tillåtna?
Ja, men enbart i Rum 6 och lägenheterna. Där får hund och katt gärna följa med och övernatta. Rummet har en egen ingång. Vi önskar vänligt att djuren inte är i säng eller soffa.
När är in- och utcheckning?
Incheckning i gästrummen är välkommet från 15.00 och utcheckning sker senast 10.30.
Incheckning i lägenheterna är välkommet från 16.00 och utcheckning sker senast 11.00.
Ingår sängkläder?
Ja, i våra gästrum ingår sängkläder! Om du bokar en lägenhet inkluderar städningsavgiften sängkläder för vistelsen och slutstädning för 1 500 kr i obligatorisk engångsavgift.
Finns det parkeringsmöjlighet?
Absolut! I vistelsen ingår fri parkering på vår egen parkeringsplats. Platsen är begränsad, så om ni önskar ankomma i flera bilar får ni gärna ringa och kolla möjligheten med oss. Vid hyra av en lägenhet ingår två parkeringsplatser precis utanför huset.
Vägbeskrivning till parkeringen?
Frågor under vistelsen
Vi är på plats så ofta vi kan för att vara behjälpliga. Men om vi inte är där för att svara på frågor kan du hitta svar på de vanligaste här.
Vad ingår i vistelsen?
För alla övernattande i gästrummen ingår: Minikylskåp (mat och dryck i minibaren ingår inte), eget badrum med dusch, platt-TV, gratis wifi, fri parkering och en fin frukostbuffé som man kan äta i frukostsalen eller vår mysiga trädgård med uteplats.
Läs mer om lägenheterna för att se vad som ingår under en vistelse där.
Vilken tid är frukosten?
07.00-09.00 | Vardagar
07:30-09:30 | Helg
07.30-09.30 | Sommar (17 juni-18 augusti)
Vid önskemål om andra frukosttider får du höra av dig innan din vistelse.
Finns strykjärn och hårfön?
Strykjärn, strykbräda, hårfön och fläkt finns att låna för användning! Vi har en generös lånehörna på plats med bra-att-ha saker.
Finns microvågsugn?
Ja! Det finns en micro att låna på ett bord i frukostsalen.
Vilka tider finns det personal på plats?
Bemanningen varierar beroende på säsong och bokningstryck. Men vi kan garantera att någon av oss finns på plats från klockan 06.00-13.00!
Finns det kollektivtrafik?
Hur funkar incheckningen?
Vår incheckningsprocess är enkel och smidig för dig som gäst. Med hjälp av kodlås på dörrarna kan du checka in på egen hand genom att knappa in koden du fått inför din vistelse.
Frågor efter vistelsen
Har det dykt upp en fråga efter att du besökt oss? Vi hoppas att du hittar svar på den här! Om inte får du gärna höra av dig till oss.
Behöver jag städa inför utcheckning?
Nej, slutstädning ingår i både gästrummen och lägenheterna. Städredskap finns i lägenheterna för att använda under vistelsen vid behov – om något tagit slut får ni gärna kontakta oss.
Jag har glömt ett föremål! Vad gör jag?
Hur kan jag framföra feedback?
Vi blir dessutom väldigt glada om du vill lämna en recension på Google eller i den bokningskanal du använt!
Kan min bil stå kvar på parkeringen?
Om du önskar ha kvar din bil på parkeringen en stund efter utcheckning ber vi att du kollar det med oss så att kommande gäster får plats. Ring oss så ser vi om det går att lösa!
Hur funkar utcheckningen?
Ett bekvämt besök i Skurup